Klik untuk informasi lanjut!

imazutalOvechOc.blogspot.com. Powered by Blogger.

Wednesday 17 July 2013

Ramadhan datang lagi..

Tahun ni, aku sambut ramadhan bersama baby lagi dalam perut, alhamdulillah setakat sekarang ni belum ada lagi hari yang aku ponteng.. mulanya memang aku agak risau, takut baby terseksa dalam perut. Baby dah masuk 8 bulan , aku takut dia perlukan banyak zat untuk membesar. Hari pertama puasa agak memenatkan , mungkin sebab diri ini terkejut dengan perubahan yang aku buat, terperanjat la bila perut tak diisi tiba-tiba, hampir-hampir je aku nak buka puasa, heheh.. Lagipun mak mertua aku dah pesan awal-awal kalau tak boleh jangan puasa, kesian anak dalam perut.. tapi alhamdulillah la aku tak apa-apa..

Hari ke-6 puasa, aku kena pergi klinik untuk cek baby, alhamdulillah okey je.. tapi semua tak memuaskan hati la, Kepekatan darah (Hb) turun..( dah la sebelum ni memang tahap membimbangkan sekarang makin turun pulak) , tekanan darah pun turun ( bulan-bulan sebelum standard 100/60 tapi aritu cek 95/50 je), berat pun turun ..heheh..ni tak apa, lagipun puasa kot? nurse pun tak boleh la nak bising-bising.. hari tu berat naik hampir 3kg dalam masa sebulan, aku risau badan aku yang tak boleh nak maintain macam dulu nanti..hehe.. dulu selepas bersalin Arsyad, berat badan maintain je 48-49kg.. minta-minta lepas pantang nanti badan kembali seperti dulu, walau tak selansing mana, sekurang-kurangnya boleh la pakai semula baju dan jeans dulu..rindunya pada jeans! tak lupa juga pada heels yang tersimpan rapi dalam lemari tu.. tunggu la ye..hee

Hari ini dah hari ke...9 puasa kot? dari 10hb-18hb..betulkan? erm, harap boleh bertahan sampai raya nanti, bukan apa alang-alang tak datang kotor ni, bagus juga kalau dapat puasa penuh macam kecik-kecik dulu..tak payah nak ganti-ganti lagi.. betulkan? hee..

Okeylah, sampai sini dulu coretan aku, dah lame tak meniap ni, macam seronok pulak! yelah hari -hari menghadap kerja dan layan si Arsyad tu.. tak dapat la nak online selalu! ( lagipun Arsyad kalau nampak aku online je dia suh buka youtube, nak tengok teletubbies la, kartun la, robot dan lain-lain) .. 

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment